In urma cu 50 de ani, Maclaren a lansat pe piata primul model de carucior tip umbrela. Fabricat din aluminiu special folosit in industria aeronautica si cantarind mai putin de 3 kg, caruciorul Maclaren putea fi pliat usor cu o singura mana. Caruciorul mic, extrem de cochet a devenit expresia unui stil de viata pentru parinti si a schimbat pentru totdeauna modul de transport al bebelusilor.

Astazi, Maclaren este in continuare angajat in designul si creatia unor produse premium, deosebite, a caror calitate depaseste standardele globale de siguranta pentru produsele destinate bebelusilor.

Fiecare produs Maclaren este sigur, inovativ, cu un design extraordinar, realizat in cea mai pura traditie britanica.

Noi, cei de la Maclaren avem o pasiune comuna: crearea unor produse care sa imbogateasca viata de familie si care sa contribuie la schimbarea in bine a mediului si a lumii din jurul nostru.

Carucioarele Maclaren au fost create pentru a intruni cele mai inalte standarde in materie de siguranta si inovatie. Owen Maclaren, fost pilot de incercare si inginer specializat in industria aeronautica a adaptat proiectele sale destinate realizarii de avioane Spitfire pentru a crea un carucior special pentru nepotica lui:  sigur si confortabil, foarte usor si simplu de manevrat. Designul si patentul sau din 1965 au fost punctul de inceput al celei mai faimoase marci britanice de carucioare tip umbrela.  De atunci, produsele Maclaren au transformat viata mamicilor si a bebelusilor oferind siguranta, calitate si portabilitate, un mix de calitati care aigura progresul si sustin reputatia excelenta a companiei Maclaren in industria produselor pentru copii.

Carucioarele Maclaren sunt vandute din Noua Zeelanda pana in Londra, din America de Sud pana in Orientul Indepartat, in peste 50 de tari ale lumii. Gama de produse Maclaren include carucioare pentru nou-nascut, carucioare sport pentru bebelusi mai mari de 6 luni, carucioare pentru copii cu nevoi speciale, accesorii pentru carucioare, jucarii, balansoare si produse de ingrijire pentru copii.

Maclaren este acea companie care ofera produsele pe care mamica le doreste si de care bebelusul are nevoie!

Istoria Companiei Maclaren

 Imediat dupa ce fondatorul brandului Owen Maclaren a brevetat primul carucior tip umbrela pentru bebelusi, a si inceput productia de serie a acestor carucioare, transformandu-si fostele grajduri in atelier.

Pana la sfarsitul anului 1967, au fost produse si vandute peste 1000 de carucioare Maclaren.

Era deja clar in acel moment ca exista o nevoie clara a parintilor din Marea Britanie pentru carucioare usoare si durabile, asa ca Maclaren a inchiriat un nou spatiu pentru fabrica sa in Barby si Daventry Northhamptonshire, iar centru pentru cercetare si dezvoltare de produse noi a fost deschis in Long Buckby.

Dupa doar un an de la deschirea noii sale fabrici in 1975, deja 180.000 de noi carucioare Maclaren au fost produse. In acelasi an, Maclaren a lansat si primul carucior pentru papusi, o replica exacta a carucioarelor adevarate. Noul produs a avut un success deosebit printre fetitele din Marea Britanie, astfel ca in 1976 a fost nominalizat ca Jucaria Anului.

Intre-timp, productia de carucioare a ajuns la 600.000 de bucati pe an, din care peste jumatate destinate deja exportului.

Doar in anul 1976, fabrica Maclaren folosea peste 6437 de km de teava de aluminiu si peste 1,37 milioane de m de panza  pentru carucioarele sale, semn al unei dezvoltari expolzive a companiei in doar 10 ani de existenta.

Sfarsitul anilor 70 si inceputul anilor 80 au marcat o perioada de inovatie  deosebita pentru Maclaren, iar lumea a inceput sa recunoasca brandul.

In 1977 a fost creat primul carucior cu pozitie orizontala, al carui spatar putea fi lasat pe spate pentru a permite somunul bebelusului.

Acest model a folosit un design nou pentru roti, pentru a face si mai confortabila calatoria atat pentru mama, cat si pentru bebelus.

Sirul inovatiilor avea sa continue, astfel ca in 1981, Maclaren a fost prima companie producatoare de carucioare care a lansat rotile frontale pivotante la 360 grade si sistemul coordonat de franare pentru rotile din spate si a impus ca standard de siguranta aceste sisteme pentru industria de profil.  Un an mai tarziu, Maclaren a lansat primul sistem integrat de transport al bebelusilor, Porta-Buggy.

Compania a inceput sa cucerasca pietele externe in anul 1984 cu noul sau model, Sovereign, dupa ce in Marea Britanie fusesera deja vandute peste 5 milioane de unitati din acest carucior.

Aproape imediat, acest model de export a devenit un success si a fost cel mai bine vandut model de carucior in Statele Unite ale Americii si pe alte piete importante.

Companie Maclaren a incercat sa combine inovatia continua cu expansiunea pe pietele externe, producand primul carucior destinat nou-nascutilor, modelul Dreamer.

Continuitatea in mentinerea standarelor inalte de fabricatie si succesul extraordinar al noilor modele, permis conferirea de catre Consiliul Britanic al Designerilor a dreptului de a pune logo-ul Design center pe carucioarele Dreamer De Luxe si Sprint in anul 1985.

In acelasi an, caruciorul Dreamer De Luxe  primit medalia de Aur pentru cel mai bun produs britanic pentru bebelusi si medalia de argint pentru cel mai bun produs din toate clasele la Expozitia Child and Nursery din 1985.

Modelul combina cele mai bune caracteristici ale modelului Dreamer original cu noi accesorii precum cosul de cumparaturi pentru mamici.

Standardele de siguranta Maclaren s-au aplicat permanent in fabricile sale, astfel ca in anul 1985 compania a castigat pentru al 10-lea an consecutiv titlul Annual Safety Award conderit de Consiliul Britanic pentru Siguranta pentru programul sau de prevenire a accidentarii la locul de munca.

Pana la sfarsitul anilor 80, Maclaren a mai lansat 3 noi modele revolutionare: Maclaren Cub, un carucior al carui spatar avea mai multe pozitii de inclinare si pe al carui sasiu putea fi adaptat un landou, Maclaren Lullaby, primul carucior Maclaren traditional pentru nou-nascuti si Maclaren TC Transit Chair, un scaun mobil pentru transportarea adulilor care nu pot merge neasistati pe distante mari.

Maclaren a continuat sa isi dezvolte productia de carucioare la sfarsitul anilor 80, iar in anii 90 a inceput etapa de tranzitie catre  nivelul de corporatie. Dupa  ce si-a dublat capacitate de productie prin cumpararea unor noi spatii pentru fabricile sale in 1987, Compania Maclaren a fost achizitinata in anul 1988 de catre Hestair plc, o companie cotata la bursa, ale carei afaceri includea in special agentii pentru locuri de munca si produse pentru consum. Noua companie a fost numita Hestair Maclaren. In acelasi an, Hestair plc a acizitionat Cindico of Driffied, un producator local de produse pentru bebelusi si carucioare. Driffied a devenit parte a Hestair Maclaren Group, divizie a Hestair plc’s Consumer Products iar compania putut sa se alature astfel unei linii de produse bine dezvoltate. In 1989, dupa o cercetare de piata bine documentata, compania Maclaren a lansat doua noi modele de carucioare destinate unui sector de consumatori care dorea produse mai dinamice. Caruciorul Dreamer era prevazut cu sistemul revolutionar “clip-in, clip-out”, iar modelul Skipper era destinat mamicilor care doreau sisteme de calatorie.

In 1990 compania Hestair a fost cumparata de  B.E.T., dar tranzactia a fost de scurta durata pentru ca in acelasi ani directorii Hestair au re-cumparat compania de la B.E.T.

In aceasta perioada Maclaren a lansat primul carucior cu scaun auto, combinatia Super Dreamer. Scaunul auto putea fi folosit de la nastere pentru transportul cu masina, si se prindea usor pe sasiul caruciorului Super Dreamer. Cu acest model bebelusul putea fi transportat fara a fi trezit din masina in casa sau invers, adevarata premiera pentru industria produselor de acest tip.

Independenta companiei Maclaren fata de compania mama a insemnat si posibilitatea de continua sirul inovatiilor si  dezvoltarii de produse revolutionare. In anul 1991, o campanie de marketing contemporanta si proaspata a fost lansata pentru a facilita renasterea brandului in ochii consumatorilor. Compania s-a repozitionat si si-a redefinit imaginea si identitatea cu urmatorul slogan: “Ceea ce doreste mamica este ce ii trebuie bebelusului”. Programul a inclus un logo nou, advertoriale in presa si doua reclame la TV. O gama intreaga de noi modele a fost lansata, fiecare din ele fiind un extrem de inovativ. Gama de noi modele aparute la inceputul anilor ’90 a culminat cu Maclaren Chamade, un carucior luxos 2 in 1 sau 3 in 1 prezentat astfel: caruciorul in care bebelsului se simte aproape la fel ca in bratele mamei. Noul model a primit Premiul Intai la categoria carucioare la targul Annual Child &Nursery Show din Earl Court in anul 1993. In aceeasi perioada, compania a lansat Duette, primul carucior umbrela pentru gemeni care putea fi folosit de la nastere si care avea latimea unei usi standard (adica putea fi bagat in casa). Duette a casitigat 3 distinctii de top la Child& Nursery Fair din Londra: Cel mai bun produs nou din toate categoriile, cel mai bun produs nou britanic si Medalia de Aur la categoria carucioare pentru copii.

In 1994, Maclaren a fost cumparat de Sunleigh Group.  Compania a lansat cateva noi modele si a inceput productia de mobilier pentru copii pana in anul 1999 cand a fost create sucursala sa din Statele Unite ale Americii:  Maclaren USA Inc. Vanzarile au crescut exloziv atat in Stalele Unite si Canada cat si in vestul Europei si a  fost lansata o strategie globala pentru brand. In acelasi an au aparut si primele site-uri ale companiei: www.maclarenstroller.com si www.majorstroller.com (acest al doilea site destinat carucioarelor prntru copii cu nevoi speciale). Tot atunci Maclarena lansat primul sistem on-line de inregistrare a garantiei pentru produsele sale. A fost si momentul lansarii noului model Opus Duo, model care a fost premiat ca Cel Mai Bun Sistem de Transport pentru Bebelusi de catre revista Mother&Baby.

In noul mileniu, Maclaren a continuat sa puna accent pe calitatea designului si pe standardele ridicate de siguranta. A fost momentul in anii 2001 si 2002 in care brandul a atras atentia marilor designer precum Bill Amberg sau Kate Spade si cand a inceput productia carucioarelor din linia “Objects of Design”. Lansarea in anul 2003 a modelului Volo a insemnat nasterea unui nou standard al companiei. Inca de la inceput revista Fit Pregnancy a descries modelul Maclaren Volo ca fiind “aproape de perfectiune”.

Distinctiile primite de Volo nu au fost primele pentru Maclaren, iar acest model a insemnat doar startul pentru productia unei intregi noi linii de carucioare.

Modelul Twin Traveller a fost nominalizat ca Alegerea Editorului de catre revista Baby Talk in anul 2003. Volo a fost desemnat in acelasi an ca Best Bet de catre New York Magazine si tot in anul 2003 compania Maclaren a primit prestigioasa  Distinctia pentru Excelenta Mother& Baby, ca recunoastere a aportului sau pentru dezvoltarea indistriei produselor pentru bebelusi.

Intre 2004 si 2005 au fost lansate modelele de carucioare Quest si Techno XT, portbebeul Front Carrier si MacSac, iar premiile nu au intarziat sa apara. Techno XT a primit distinctia Best Value si Favoritul Cititorilor de la revistele Prima Baby si Mothers& Baby si medaliile de Aur si Platina de la Baby and Toddler.

In 2005 Maclaren a lansat o linie de produse de ingrijire pentru bebelusi, Beginning Essentials.

Intre anii 2009 si 2010 Maclaren a ajuns mod nedorit in atentia publicului pentru cateva incidente izolate care au implicat ranirea copiilor prin prinderea degetelor in balamalele carucioarelor. Aceste incidente extrem de rare (numarul total al cazurilor a fost de 24) s-au datorat mai mult erorilor de utilizare, dar cu toate acestea Maclaren a oferit compensatii in justitie parintilor ai caror copii au avut de suferit.

Tot atunci  Maclaren a oferit in mod gratuit  tuturor distribuitorilor sai spre a le da clientilor kituri de protectie pentru balamalele carucioarelor.

De mentionat ca modelele fabricate si comercializate actulmente  (din 2010 pana in prezent)purtand marca Maclaren au un sistem total diferit de balamale, neexistand riscul de ranire al degetelor bebelusilor!

 La finalul anului 2010, prin actiunile sale proactive si prin atentia deosebita pentru consumatori, publicitatea negative in jurul marcii Maclaren s-a redus, iar parintii si-au redobandit increderea intr-un brand de excelenta.

In anul 2011 a fost lansat magazinul www.carucioare-maclaren.ro si tot atunci si-a deschis portile Showroom-ul Maclaren din Bucuresti: Splaiul Unirii nr 49, sector 3.

Din anul 2014, ErFi Kids este Centru de service Autorizat Maclaren Romania, astfel ca toti clientii Maclaren, indiferent de locul achizitiei caruciorului pot beneficia de service specializat pentru aceste produse. Mai multe informatii despre Service-ul Maclaren gasiti in pagina special dedicate acestuia: Service Maclaren Romania.

Astazi, dupa peste 50 de ani de inovatie, Maclaren continua sa produca o gama deosebita de carucioare, la standardele impuse de fondatorul companiei.

Unii dintre cei mai buni ingineri din industria produselor pentru bebelusi a stabilit un set de standard de siguranta care depasesc cu mult standardele internationale impuse pentru carucioare. Productia este asistata de un department de marketing excelent, focusat pe nevoile mamelor si ale bebelusilor.

Incheierea este simpla: valorile fundamentale ale brandului Maclaren pot fi sintetizate si astazi, ca si acum 50 de ani printr-o franza simpla: “Ceea ce doreste mamica este ce ii trebuie bebelusului”.